خرید بچه گربه بهتره یا گربه بالغ؟

بازدید: 1,346 بازدید
D8b4d8a7d985d9bed988 d985d8aed8b5d988d8b5 d985d988d987d8a7db8c d8aed8b4daa9 daa9d8b1d8a8d984 60efdb833a198

خرید بچه گربه بهتره یا گربه بالغ؟

شاید آدمای زیادی باشن که از گربه ها خوششون نمیاد و اونارو نجس و کثیف میدونن، حتی داشتن سگ رو به گربه ترجیح میدن و خبر ندارن که گربه ها از سگ ها خیلی با ادب تر و تمیز ترن و به بهداشتشون بیستر اهمیت میدن، حتی گربه ها میتونن خودشون رو برای چند ساعتی به تنهایی مشغول کنن تا صاحب عزیزشون بتونه بره بیرون تفریح کنه یا خرید کنه.

ماهایی که عاشق گربه ها هستیم میدونیم که بازی با گربه ها چه قدر به آرامش پیدا کردن و خواب راحتمون کمک میکنه، حتی دیگه مجبور نیستیم گربمون رو هر روز چندبار ببریم بیرون برای پیاده روی و دستشویی چون گربه ما از نسل های قبلیش یاد گرفته که توی خاک دستشویی کنه و این اصلا مهم نیست که خاکش برای باغچه باشه یا خاکای بهداشتی و بسته بندی، البته این برای جماعت گربست و شما که از گربه خونگی نگهداری میکنید.

حتما باید براش خاک استریل بخرید تا باعث مریضی و مشکل براش نشه و خونتون رو هم بوی گند و حشرات مختلف برنداره.
اما، مسئله مهمی که همه ما دوست دارای گربه باهاش سرو کله میزنیم اینه که موقع خرید و تصمیم به نگهداری از گربه، بچه گربه بخریم یا گربه بالغ؟ ما میخوایم اینجا و با این نوشته این مسئله و ابهامو کاملا براتون برطرف کنیم تا به جای دو دل بودن گربه دوست داشتیتون رو بیارید خونه.

انتخاب بین بچه گربه و گربه بالغ مثل این میمونه که به شما بگن نگهداری و آموزش دادن و عادت دادن یه نوزاد انسان به خانوادش آسون تره یا یه بچه 4 -5 ساله؟ خب معلومه که یه نوزاد رو بهتر میشه نگهداری کرد و آموزش بهش داد؛

حتی عادت کردن یه بچه به مادر و پدرش از نوزادی خیلی راحت تره تا وقتی که 5 سالش باشه. گربه ها هم درست مثل بچه انسانن و عادت کردن اونا از بچگی به شرایط خونه و آدمای خونه که قراره خانوادش بشن خیلی سریع تر و راحت تره تا وقتی که بعد از یک سالگی بخواید اونو به سرپرستی بگیرد. چون تمام عادتاش تا یک سالگی براش جا افتاده شدن و تغییر اونا مناسب با شرایط خونه شما خیلی براتون سخت تر و مشکلتره.

1 1037
علاوه بر مسئله آموزشش، دلتون میاد از شیطنت و بازیگوشی بچه گربه ها بگذرید و دنیای شیرین نگهداری از بچه گربه ها و بازی کردن باهاشون رو تجربه نکنید؟

بچه گربه ها خیلی شیطون و بازیگوشن و عاشق اینن که از سرو کلتون بالا برن، میتونن با این شیطنتاشون خستگی و بی حوصلگی روزانتون رو تو یه چشم بهم زدن از بین ببرن و انرژی زیادی بهتون منتقل کنن. حتی گربه های سرتق و مغرور و آرومی مثل نژاد پرشین، بچه گربه های خیلی بازیگوشی دارن و با نگهداری و خرید بچه گربه های پرشین میتونید وقتی بزرگ شدن بیشتر باهاشون بازی کنید و یه جورایی درصد اجتماعی بودنشون رو بالا ببرید.

نگهداری و خرید بچه گربه برای خونه هایی که بچه کوچیک دارن خیلی خوبه! بخاطر اینکه هر دو شیطنت زیادی دارن و خیلی خوب میتونن باهم بازی کنن. البته باید خیلی حواستون به اونا باشه چون ممکنه بچه کوچولوتون باعث صدمه دیدن بچه گربتون بشه، بخاطر اینکه بچه گربه ها یکمی بدن آسیب پذیری دارن و باید خیلی مواظب بازی هاشون با بچه های کوچولوتون باشید، البته نگران نباشید بچه گربه ها خیلی راحت میتونن از دست بچه های بازیگوشتون فرار کنن و یه جا قایم بشن تا صدمه ای بهشون وارد نشه؛ ولی خب احتیاط شرط عقله!

اما شما باید برای نگهداری از بچه گربه ها کاملا آماده باشید و خونه رو کاملا ایمن کنید، بچه گربه ها خیلی کنجکاون و ممکنه حتی برای سر دراوردن از تمام خونه برن تو دستشویی و از اونجا بیوفتن برای همین باید حتی وقتی از دستشویی بیرون میاید حواستون باشه درو ببندید. یا مثلا نباید سیم های برق رو تو دید بچه گربتون بذارید، بخاطر اینکه احتمالش زیاده که با نخ و وسیله بازی اشتباهش بگیره گازش بگیره، و هم خودش صدمه ببینه و هم باعث خراب شدن وسیله برقی شما بشه.

گربه دوستای عزیز حتما قبل از خرید بچه گربه به این موضوع توجه کنید که تمامی اهالی خونه باید از اوردن این کوچولوی بامزه اطلاع داشته باشن و کاملا راضی باشن و بعد از اوردنش با مشکل روبرو نشید و مجبور بشید واگذارش کنید. همونطوری که وقتی ما آدما به یه جا عادت میکنیم ترک کردن اونجا برامون سخته برای بچه گربه ها هم همینطوره؛ حتی با دیدن نامهربونی و فاصله گرفتن اعضای خانواده و محدود کردنش بچه گربه خوشگلتون اذیت میشه و بعضی وقتا حتی ممکنه افسردگی بگیره، قطعا شما نمیخواید یه بچه گربه ای که میتونه با یه خانواده دیگه خوشبخت بشه رو بیارید و با محدود کردنش اذیتش کنید.

حتما قبل از اوردن بچه گربه های پتریزو به خونتون همه وسایل مورد نیازش رو تامین کنید! وسیله هایی که هر بچه گربه و گربه بالغی به اونا نیاز داره ظرف آب و غذا، ظرف خاک و خاک مرغوبه که باید بعد از تهیه کردنشون اونارو قسمتای خوبی از خونه که زیاد رفت و آمد نباشه بذارید و حتما باید به این موضوع توجه خیلی زیادی داشته باشید که ظرف خاک رو کنار ظرف آب و غذای بچه گربتون نذارید چون نمیخروه درست همونجوری که ما تو دستشویی غذا نمیخرویم و بدمون میاد.

27913094 8138 b
بچه گربه دوست داشتنیمون رو از کجا بخرید که از سلامتیش خیالمون راحت باشه؟

گربه دوستای عزیز، وقتی که میخواید بچه گربه بخرید به یه سری چیزا باید حواستون باشه که مهمترینش خریدن بچه گربه از یه پرورش دهنده معتبر و قابل اطمینانه که چند سالی تو این کار فعالیت داشته و به صورت تخصصی گربه های نژاد مختلف رو پرورش داده.

یکی از فروشنده های معتبر گربه پتریزوئه که بچه گربه های نژاد های مختلف مثل: بیریتیش، هیمالین، پرشین و… رو پرورش میده و بعد از مطمئن شدن از سلامت کاملشون اونارو برای فروش میذاره.

نکته بعدی درباره خریدن بچه گربه از یه پرورش دهنده خوب اینه که حتما باید، مطمئن بشید بچه گربه تا 50 روزگی از شیر مادرش تغذیه کرده! بخاطر اینکه سلامت کامل بچه گربه ها وقتی بزرگ میشن به تغذیه کامل از شیر مادرشون بستگی داره.

مجموعه پتریزو هیچ گربه ای رو که کمتر از 50 روزش باشه برای فروش نمیذاره و حتی اگه شما از یه نژاد خاص گربه بخواید و به سن مناسبش نرسیده باشه باید صبر کنید.

اون فروشنده ها و پرورش دهنده های گربه ای که بچه گربه ها رو خیلی زود برای فروش میذارن اصلا آدمای مناسبی نیستن و به سلامت و راحتی گربه و مریض نشدنش بعد از بلوغ اصلا توجه نمیکنن و بهتره حتما به این مورد موقع خرید بچه گربه توجه کنید تا از مشکلات بزرگسالیش جلوگیری بشه.

نکته مهم درباره بچه گربه ها اینه که حتما باید بعد از 50 روزگی بهشون از شیرهای مخصوص بچه گربه بدید، پس نگران لذت نبردن از شنیدن شیر خوردن و قیافه بامزه گربتون موقع این کار نباشید.

66419915 talab org
اما برای شما مهمه که بچه گربه ای که میخواد داشته باشید رو قبل از به سرپرستی گرفتن ببینید و انتخابش کنید؟

معلومه که برای همه ما این موضوع خیلی مهمه و دوس داریم خودمون رنگ و بازیگوشی بچه گربمون رو ببینیم. اما جدای از این دیدن بچه گربه قبل از خرید خیلی مهم و ضروریه چون شما میتونید از روی علائم ظاهریش مثل یکدست و کامل بودن موهاش و بازی کردن و جثش سالم بودنش رو تشخیص بدید.

اما همه پرورش دهنده ها و فروشنده های گربه این اجازه رو نمیدن که بتونید قبل از خرید و به سرپرستی گرفتن بچه گربه ها اونارو ببینید، اما پتریزو این امکانو برای شما گذاشته که بتونید اگه تو تهران هستید برید پیششون و انواع رنگ و شکل نژاد گربه ای که دوست دارید رو ببینید و یکم باهاش وقت بگذرونید بعد اونو بخرید. تازه اگه راهتونم دور بود و یه شهر دیگه بودید میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو از روی فیلم هایی که براتون میفرستن ببیند و بگید براتون با رعایت تمامی قواعد حمل و نقل تو باکسای مخصوص براتون بیارن.

لازم که راجب کارت واکسن و شناسنامه بچه گربه ها هم براتون بگیم چون برای زمان جابجایی و بردن به دامپزشکی برای دوزای بعدی واکسن حتما لازمتون میشن.

تیم پتریزو حتما بچه گربه هاشو براتون واکسینه میکنه و با شناسنامه ای که اسمشو خودتون میگید بچه گربه خوشگلتون رو بهتون تحویل میده تا از سلامتش مطمئن بشید و اینجوری تضمین میکنه که بچه گربه های پتریزو هیچ مشکل و بیماری ندارن و با خیال راحت میتونید ازشون نگهداری کنید و بزرگشون کنید.

معمولا پرورش دهنده های گربه، بچه گربه ها رو قبل از فروش واکسینه نمیکنن و شناسنامشون رو هم خودتون باید تهیه کنید که یه هزینه جدا داره. پس با این وجود بهترین انتخاب برای خرید بچه گربه از پتریزوئه که به فکر سلامت بچه گربه ها و راحت تر شدن خیال صاحبشونه.

حتما تا اینجای نوشته ما براتون سوال پیش اومده که آدرس پتریزو کجاست و چه جوری باید بهش مراجعه کنید؟

تهران، سعادت آباد، چهارراه سروغربی ، به سمت میدان کتاب، کوچه شهید نامی، پلاک 43 آدرس پتریزوئه. البته اگه قبل از رفتن و بازدید کردن از گربه ها با شماره 09128915475 تماس بگیرید و اطلاع بدید و نژاد گربه ای که میخواید رو بهشون بگید وقتی رسیدید هم بچه گربه های خوشگلو زودتر میبیند هم از شلوغی اونجا خسته نمیشید. بچه گربه های پتریزو هم اینجوری با آمادگی بیشتری میان پیشتون و شیطنتای بیشتری ازشون میبینید.

بچه گربه مورد علاقمون رو چه جوری بشناسیم؟

اگه از نژادای گربه سر درنمیارید و فقط میدونید دوست دارید بچه گربتون بعد از بلوغ مثلا شیطون باشه یا اروم باشه یا هیکلی باشه و حتی پر حرف یا کم حرف و بغلی باشه میتونید برید به سایت پتریزو سر بزنید و راجب نژادای مختلف گربه اونجا یکم مطالعه کنید.

مثلا اگه توان بازی کردن با گربه هارو ندارید و گربه بازیگوش و شیطون با روحیه شما و اعضای خانوادتون زیادی سازگار نیست میتونید از نژاد پرشین رو انتخاب کنید. چون بچه گربه های پرشیت بعد از اینکه به بلوغ میرست مطیع حرف شما میشن و بیشتر یه جا میشینن و تماشا کردن منظره هارو بیشتر دوست دارن ندارید و گربه‌های بازی گوش با روحیه شما سازگار نیست؛ می‌توانید گربه‌های مطیع و کمتر بازیگوش را انتخاب کنید.
اگرم حوصله خوندن مقاله هارو ندارید میتونید با شماره ای که گفتیم تماس بگیرید تا خیلی خوب راهنماییتون کنن و گربه ای که دوست دارید رو بهتون معرفی کنن و بعد از اون مقدمان خرید و واکسن و شناسنامه بچه گربتون انجام بشه.

وسیله هایی که حتما باید برای بچه گربه ای که از پتریزو میخرید داشته باشید رو میتونید تو ادامه این مطلب ببینید:

یک جعبه بستر

 ظروف غذا و آب

 فراهم کردن غذا خشک مناسب بچه گربه همراه باشیر مخصوص بچه گربه ها

 داشتن جایی برای اینکه گربه پنجه‌های خود را تیز و تمیز کند که به اون اسکرچر میگن و برای در امان موندن وسایل خونتون از چنگای گربه ها ضروریه.

 اسباب ‌بازی‌های مختلف مثل پر و توپ که بچه گربتون بتونه خودش رو با اونا مشغول کنه و بتونید خیل راحت چند ساعت تو خونه تنهاش بذارید.

 یک تختخواب یا محل دیگری برای استراحت گربه تا همش روی مبل و تخت خواب شما لم نده و عادت نکنه.

 توالت مخصوص گربه که همون ظرف خاک و خاک مخصوص و بیلچه برای دراوردن کثیفی ها و تمیز شدن خاک میشه.

 یک برس برای شونه کردن موهای بچه گربتون تا موهای ظریفش بهم گره نخورن و اذیت نشه، البته شونه کردن موهای بچه گربه ها باعث میشه کمتر ریزش مو داشته باشن و روی وسایل خونتون موی زیادی نشینه.

 گیره یا سرپوش چنگال برای وقتایی که میخواید به گربتون میوه یا سبزیجات و غذاهای دیگه بدید تا باعث زخم شدن دهنش نشه.

 یک قلاده و پلاک هویتی برای بچه گربه که اسم گربه و شماره تماس شما روی اون نوشته شده باشه و اگه گم شد بتونید خیلی راحت پیداش کنید. البته استفاد هاز میکروچیپ هم برای بچه گربه ها لازمه چون گربه ها میتونن تو مدت کوتاهی خیلی زیاد از خونشون دور بشن و میکروچیپ کمک میکنه خیلی زود پیداش کنید.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت